Jak nie dać się nabrać na sztuczki telemarketerów?

Data dodania: 23.03.2017


Praca w zawodzie sprzedawcy wymaga pewnych wrodzonych umiejętności i na pewno nie jest to łatwe zajęcie. Jeszcze trudniejsze zadanie stoi przed osobami, które zajmują się obsługą i sprzedażą pośrednią, na przykład za pośrednictwem telefonu. Osoby zatrudnione w call center przechodzą specjalne szkolenia, na których uczą się w jaki sposób przekonać rozmówcę do dokonania zakupu. Jak nie dać się nabrać na sztuczki telemarketerów?

Stanowcze nie

Choć może się to wydawać oczywistą radą, najlepszym sposobem na to, aby nie wpaść w sidła telemarketera jest po prostu nie wdawanie się w rozmowę. Wielu z nas decyduje się poświęcić takiej konwersacji chociaż kilka minut, żeby ułatwić pracę osobie po drugiej stronie słuchawki. Jednak w rzeczywistości rozmowa niezakończona sprzedażą i tak nie przyniesie jej zysku. Najlepiej w stanowczy, ale grzeczny sposób odmówić i rozłączyć się.

Dokładne informacje

Czasami zdarza się jednak, że pracownik call center dzwoni do nas z ofertą która potencjalnie może nas zainteresować. Jednak, żeby nie wpaść w pułapkę i nie nabrać się na sztuczki telemarketerów usiądźmy spokojnie w miejscu, w którym możemy się skupić i dokładnie wsłuchać w propozycję. Jeśli w danej chwili nie mamy takich warunków można poprosić o przełożenie rozmowy. Nie bójmy się pytać, nawet wielokrotnie, jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości. Dodatkowo zanim zaakceptujemy jakąkolwiek ofertę warto poprosić o przesłanie mailem wszystkich ustaleń, tak aby mieć wszystko spisane i dokładnie potwierdzone.

Fado

Rozwiązanie ostateczne

Jeśli nasz rozmówca nie przyjmuje do wiadomości, że nie jesteśmy zainteresowani dalszą rozmową można po prostu powiedzieć, że nie wyrażamy zgodę na jej nagrywanie. W tym momencie pracownik call center ma obowiązek podziękować i rozłączyć się.

Nie wyżywaj się na rozmówcy

Nietrudno zrozumieć nerwy osób, które niemal codziennie mają do czynienia z niechcianymi telefonami od marketerów i pracowników z call center. Często osoba po drugiej stronie słuchawki spotyka się z wyjątkowo agresywną postawą rozmówcy, który najzwyczajniej w świecie wyładowuje swoje negatywne emocje na zupełnie przypadkowym telesprzedawcy. Zanim jednak zdecydujemy się podnieść głos i wykrzyczeć całą swoją złość warto wziąć głęboki oddech i zastanowić się czy rzeczywiście kierujemy nasze frustracje w odpowiednim kierunku. Prawda jest taka, że osoby zatrudnionych w typowych call center to tacy sami ludzie jak my, którzy również wykonują tylko swoją pracę.

Zamiast używać mocnych słów lepiej grzecznie podziękować za rozmowę oraz ewentualnie domagać się wykreślenia naszych danych z listy bazy, z której korzysta dana firma. Prawo do tego gwarantuje nam art. 32 ustawy o ochronie danych osobowych.

Sprawdź także: Wypożyczalnia samochodów Szczecin

Inny sposób to po prostu unikanie rozmów – jeśli widzimy nieznany numer możemy po prostu nie odbierać telefonu. Żeby upewnić się jednak, że za takim połączeniem nie kryje się ktoś z naszych znajomych albo inna pilna sprawa, można sprawdzić k­ogo to numer – wystarczy skorzystać z internetowych wyszukiwarek.